Ajankohtaista

Buukkauksen ulkoistaminen: Mikä menee yleensä vikaan

Buukkauksen ulkoistaminen yhteistyökumppanille on jännittävä asia, joka kohtaa vastarintaa omassa organisaatioissa monestakin eri syystä. 

”Miten ne voi osata meidän toimialan erityispiirteitä”, ”eivät varmasti onnistu”, ”laatu on varmasti kuraa”, ”rahan haaskausta ja kallista”.
Tälläisiä pelkoja esiintyy yleisesti.
Miten vältät sudenkuopat? Miten yhteistyö onnistuu tai epäonnistuu, on monen asian summa.

  1. Johdon pitää olla sitoutunut asiaan. (Tähän auttaa, että on laskenut kustannukset, jotka syntyvät, kun omat ammattilaiset tekevät tai yrittävät tehdä omat uusasiakasbuukkaukset (katso otsakkeen alta laskelma, mitä buukkaus maksaa)
  2. Tapaamisen aika ja paikka on sovittu epätäsmällisesti, alustavasti ja lopullista vahvistusta odottaen (katso lisää kohdasta laatukriteerit)
  3. Kohderyhmä on väärä tai puutteellinen (kaikki palvelun tuottajat eivät tarjoa kohdennettuja asiakaslistoja). Tällöin tapaaminen on väärän toimialan yrityksessä tai liian pienessä yrityksessä ja tapaaminen ei johda mihinkään. Asiakastieto tarjoaa hyvät ajan mukaiset kohderyhmäpalvelut.
  4. Tapaaminen tehdään väärälle henkilölle. Ei olla sovittu tarkasti kenelle sovitaan tapaamiset. Tämä johtuu monesti kokemattomuudesta ja innostuksesta, ja silloin palvelun tuottajalla on velvollisuus ohjata oikeaan suuntaan.
  5. Reunaehdot ovat liian väljät tapaamisen sopimiselle tai niitä ei ole ollenkaan. Pitää käydä läpi ehdot siitä, milloin voidaan sopia tapaaminen ja milloin sitä ei kannata sopia koska ei ole mahdollisuutta tehdä kauppaa. 

Tässä muutamia asioita, jotka kannattaa katsoa kuntoon kun valitsee yhteistyökumppania. Muista, että halvin eurosumma ei ole paras vaihtoehto. Kumppanuus pitää olla molemmille puolille kannattavaa toimintaa. On väliä, kuka soittaa sinun asiakastapaamisesi sinun nimissä. Mikä profiili, mikä tausta, mikä kokemus ja ikärakenne. Kannattaa suosia kokeneita toimialaosaajia, joilla on elämänkokemusta ja taustaa, johon tukeutua sekä kokemusta työelämästä ja toimialalta.

Lue lisää

Mitä buukkaus maksaa?

Oletko koskaan ajatellut tai laskenut mitä maksaa, kun sinun huippuammattilainen alkaa tekemään kylmäsoittoja. Myyjät eivät monesti ole kovin motivoituinen siihen ja on myös näin että se voi olla jopa tekemätön paikka. On eri asia kun saat suosituksen tai markkinointi tuottaa sinulle kuuman liidin ne on hyvä hoitaa firman sisällä itse.

Vastaaminen outoihin numeroihin on muuttunut ja muuttuu koko ajan.
Ei vastata jos ei tiedetä tai tunneta soittajaa. Ei ole helppoa hommaa.

Asiantuntija ei kerkeä soittamaan riittävää määrää puheluja siihen, että saisi uusasiakastapaamisen
(esim. 20 soittoa 5 keskustelua, ehkä tapaaminen tai ehkä ei.)

Alla laskelma, jolla saa tuntumaa kuinka iso investointi se on kun säästetään ja tehdään buukit itse.

Yritysmyynti
Myyjän vuosipalkka80000
Myyjän odotettu tuottokerroin  (x* palkka)6
Myyjän tuotto-odotus / h250
K-A työtunnit / tapaaminen4
Tapaamisen palkkakustannus167
Tapaamisen työnantajakustannukset50
Tapaamisen kustannus negatiivisena tuottona1000
Tapaamisen laskennallinen kustannus yritykselle1217

Kallista on se, kun menetetään tuotot, ei käydä asiakkaissa ollenkaan, omat ammattilaiset tekee vääriä hommia. Ei kuulosta järkevältä. Eihän?

Voisiko tämän tehdä järkevämmin? 
Voisi. Ota yhteyttä heti niin kerromme miten.

esa.kortetjarvi@laatutapaamiset.fi
puhelin: 040 – 733 6449

Lue lisää

Vältä elokuun myynnillinen konkurssi


Vältä elokuun myynnillinen konkurssi. Monesti elokuun myynnilliset aktiviteetit ovat luokattoman alhaisia. Sen ei tarvitse muistuttaa konkurssia. Voit kääntää sen mahdollisuudeksi. 

Miten varmistat myynnin välittömän käynnistymisen elokuussa? 
Haluatko keskittyä rauhassa lomailuun tietäen, että elokuussa on jo sovittuja asiakastapaamisia parhaaseen kohderyhmääsi?

Lomakausi alkaa pääosin jo juhannuksena ja jatkuu aina elokuun puoliväliin asti. Useampi elo- ja syyskuu ovat myynnin hitaan käynnistyksen aikaa. Myyjät ovat lomatunnelmissa ja startti venyy. Kuulostaako tutulta? Meillä on ratkaisu tähän.
Vielä kerkeää.

Varaamme teille elokuun asiakastapaamiset jo kesäkuussa.
Työskentelemme myös heinäkuussa ja varmistamme tapaamiset elo- ja syyskuulle.

Tutustu kampanjatarjouksiimme uusille asiakkaillemme täältä ja käännä elokuun myynnillinen konkurssi mahdollisuudeksi nyt heti. 

——————————————————————- 
50 tapaamista a 150 euroa +   10 kaupanpäälle veloituksetta. Tilaa heti!

Lue lisää