Ajankohtaista

Asiakastapaamisen buukkaaminen, paha satu

Meidän myyjät buukkaavat omat tapaamisensa. Heille maksetaan että tekevät kauppaa… ja paljon maksetaankin!

Näinhän se menee satumaailmassa. Vai meneekö? Miksi satumaailmassa?

Avainasiakaspäällikkö (myyjä), oman alansa huippuosaaja, joka tekee kauppaa, hoitaa asiakkuuksia, johtaa tiimiänsä ja soittaa uusasiakastapaamiset. 
Ei muuten välttämättä soita, vaikka osaisi, niin ei ”kehtaa” ja vaikka kehtaisi, niin ei kerkeä ja vaikka kerkeäisi, niin on liian kallis kaveri siihen työhön (katso artikkeli Buukkauksen hinta). 

Alla asiakastapaamisen buukkaamisesta statistiikkaa (oikea esimerkki pidemmällä otannalla)

Kohderyhmä: Pks yli 1 miljoonan liikevaihto
Päättäjä: Tietohallinto/TJ/yrittäjä
Oma brändi: Tunnettu
Referenssit: Hyvät, toiminut jo pitkään markkinoilla
Soittomäärä: 100
Tapaamisia: 1,2 tapaamista
1000 soittoa: 12 tapaamista 

Kun myyjä soittaa 100 soittoa (kylmää soittoa), kuinka kauan aikaa hänellä menee tapaamisten sopimiseen – 1pv, 2 pv vai 3 pv tai enemmän?
Kuinka motivoitunut myyjä on?
Pääseekö myyjä käyttämään parhaita ominaisuuksiaan?
Tunteeko myyjä työniloa ja onnistumista?
Ansaitseeko myyjä rahaa työnantajalle? 

Aikaa kuluu paljon. Tulee turhautumista, onko tässä mitään järkeä -kuvio. Ei pääse käyttämään niitä ominaisuuksia miksi hänet on palkattu. Miksi hän saa sitä palkkaa mitä saa? Ajatukset ovat synkkiä ja usko omaan yritykseen voi olla koetuksella.
Pahimmassa tapauksessa myyjä vaihtaa työnantajaa ja vie asiakkaita mukanaan puhumattakaan arvokkaasta tietotaidosta. Työnantaja ei hyödy mitään, ainostaan menettää ja menettää paljon. 

Tässä on vastaus siihen, että väite olisi satumaailmasta – ei todellisuudesta. Pelottava ja kallis satu….

Written by

The author didnt add any Information to his profile yet

Kirjoita