Ajankohtaista

Buukkaus, tehdäänkö itse vai ulkoistetaanko?

Monella myyntijohtajalla on tilanne, että tarvitaan uusia asiakkuuksia ja kuitenkin omia buukkareita ei ole järkevää pitää monestakin syystä.

Tässä muutamia kysymyksiä, joita on hyvä käydä läpi jos mietitään oman buukkarin palkkaamista:

  • mistä löydät hyvän buukkarin
  • jos löydät hyvän, miten saat pidettyä
  • onko buukkarin johtaminen samanlaista, kuin oman asiantuntijaorganisaatiosi johtaminen… ei ole todellakaan
  • voidaanko nostaa kiinteitä kuluja, halutaanko nostaa buukkareilla kiinteitä kuluja 
  • halutaanko investoida buukkaus toimialalle, ohjelmat, kohderyhmä työkalut ym. 
  • onko valmiuksia kouluttaa ja valmentaa buukkaustiimiä

Kun teit näitä kysymyksiä itsellesi ja sait vastaukset, jotka johtavat siihen, että harkitset kumppanuutta laadukkaaseen buukkausyritykseen niin entä sitten?

Onko väliä onko buukkausyritys erikoistunut buukkaukseen?
Onko tärkeää, millainen profiili buukkaajalla on, tausta, koulutus, työkokemus, elämänkokemus.
Haluatko yhden miehen buukkausyrityksen, onko se riittävä, pystyykö täyttämään volyymin, vai pitääkö olla isompi buukkausyritys, jolla on enemmän soittajia, erilaisia taustoja, ehkä hiottu prosessit.

Kannattaa kysyä buukkausyrityksen laskutusperusteet, mistä maksat sitä saat. Jos maksat soittamisesta kohderyhmään saat soittoja, haluatko soittoja ja liidejä vai haluatko konkreettisia tapaamisia kohderyhmääsi, oikealle päättäjälle, joka on kiinnostunut sinun palveluistasi.. iso ero, eikö?

Millaiset ovat buukkausyrityksen sisäiset laatukriteerit, jotka ohjaavat buukkausta ja onko laatukriteerit sidottu tapaamisten laskutukseen. Miten varmistetaan, millaisia työkaluja yrityksellä on siihen, että tapaamiset ovat laadukkaita? Onko heillä kykyä parantaa toimintaansa buukkauspilotin aikana, jotta se johtaa asiakkuuteen ja tilanteeseen, jossa kumpikin osapuoli aidosti pärjää?

Maksanko buukauksesta 50 euroa vai 200 euroa? Voisiko halvin olla kuitenkin paras minulle? Mistä hinta tulee?
Kuinka paljon investoin myyntitiimin palkkoihin, kuluihin, autoihin, koulutukseen, valmentamisen johtamiseen, minkälaista tuottoa haluan omalta myyntitiimiltäni ja auttaako buukkausyritys tähän tuottotavoitteeseen pääsemisessä? 

Voisiko kuitenkin olla, että halvin ei olekaan halvin kuitenkaan..

Tärkeitä asioita ovat myös palkkausmalli, kuka korvaa peruuntuneet tapaamiset ja missäkin tilanteessa? Milloin vastuu on tilaajalla ja milloin buukkaus yrityksellä? 

Miten voi yksinkertaisessa asiassa olla näin paljon muuttujia ja enemmänkin…

Tutustu kampanjatarjouksiimme uusille asiakkaillemme: 
50 tapaamista à 150 euroa + 10 kaupanpäälle veloituksetta.
Tilaa heti!

Written by

The author didnt add any Information to his profile yet

Kirjoita