Referenssit

REFERENSSIT

Menestystarinat

Julkaisemme joka kuukausi sivuillamme menestys­tarinan. Menestystarinat kertovat, kuinka palvelujemme käyttö on auttanut asiakkaitamme saavuttamaan haluamiaan unelmia ja tavoitteita.

TAITO UNITED

Olen päässyt Laatutapaamisten ansiosta neuvottelemaan heti oikeiden henkilöiden kanssa, Taito Unitedin toimitusjohtaja Tuomas Kaipainen kiittelee.

Taito United auttaa asiakkaitaan digitalisoimaan liiketoimintaansa kehittämällä älykkäitä digijärjestelmiä ja verkkopalveluita.

Laatutapaamisten ammattilaiset ovat perillä kilpaillun ohjelmistoalan realiteeteista ja pystyvät tuomaan lisäarvoa asiakkaalle heti ensimmäisen kontaktin yhteydessä.

Juuri tässä vaiheessa myyntiä ulkopuolinen ammattilainen auttaa meitä paljon. Erottautuminen ja ensimmäisen asiakaskontaktin laatu ovat tärkeitä asioita, toimitusjohtaja sanoo.

On tärkeää, että tapaamiset ovat molemmille osapuolille hyödyllisiä eikä kenenkään aikaa hukata. Digiratkaisumyynti on monivaiheinen prosessi ja koemme, että yhdessä Laatutapaamisten kanssa pystymme paremmin keskittymään ydinosaamiseemme ja tuottamaan asiakkaalle arvoa.

Laatutapaamiset ja Taito United ovat tehneet yhteistyötä vuoden 2017 keväästä alkaen.

JOKIPIIN PELLAVA

Jokipiin Pellava Oy on vuonna 1920 perustettu perinteikäs perheyhtiö, joka luottaa suomalaisen laadun voimaan. Yrityksen vahvuuksia ovat lisäksi luonnonmukaisuus ja pitkälle viety asiakaskohtainen räätälöinti.

Jokipiin kylässä Jalasjärvellä, Kurikan kunnassa sijaitseva yritys valmistaa pellavatekstiilejä saunaan, kylpyhuoneeseen ja kodin sisustukseen. Yritys on keskittynyt liike- ja henkilöstölahjojen myyntiin yrityksille ja yhteisöille. Viime vuonna Jokipiin Pellava lähti etsimään uusia tuulia myynnin edistämiseksi.

Olimme aktiivinen asiakas ja otimme yhteyttä Laatutapaamiset.fi:hin, sillä tarvitsimme heidän kaltaisiaan ammattilaisia sopimaan tarkoituksenmukaisia asiakastapaamisia, kertoo Jokipiin Pellava Oy:n toimitusjohtaja Timo Laurila.

Laurilan mukaan toimintamalli on osoittautunut parhaaksi mahdolliseksi ja uusasiakashankinnassa on saavutettu hyviä tuloksia.

Meille ei riitä pelkkä asiakastapaamisen sopiminen. Tapaamisen sopiminen edellyttää alustavaa kartoitusta yrityksestä, jotta voimme valmistautua huolella. Parhaassa tapauksessa meillä on tapaamiseen mennessä tehtynä valmis räätälöity ehdotus visuaalisessa muodossa, korostaa Laurila.

Arvostamme maalaisjärjen käyttöä asiakastapaamisten tuottamisessa, sillä niitä ei voi sopia esimerkiksi samalle päivälle satojen kilometrien päähän toisistaan. Tavoitteenamme on ollut saada myyjille enemmän aikaa asiakaskontakteihin ja siinä Laatutapaamiset.fi on onnistunut, päättää Laurila.

SÄNNÄSIN KARTANO

Porvoolaisen kokoushotelli Sannäsin Kartanon ja Laatutapaamisten yhteistyö käynnistyi lennokkaasti keväällä 2017. Ensimmäiset asiakastapaamiset järjestyivät parissa päivässä ja toimitusjohtaja Klaus Klefströmin kalenteri täyttyi nopeasti.

Tapaamisia järjestyi yllättävänkin rivakasti. Haimme lisää myyntiä kesälomakauden alle ja syyssesonkiin, Klefström kertoo. Asiakastapaamiset järjestetään lähes poikkeuksetta historiaa ja luonnonrauhaa henkivässä kartanomiljöössä.

Haluamme ehdottomasti, että täällä käydään tutustumassa paikan päällä. Kartanon asiakkaita ovat yritysten lisäksi muun muassa julkishallinnon organisaatiot ja juhlien järjestäjät.

Laatutapaamiset on auttanut meitä saamaan kontakteja myös mahdollisiin uusiin asiakkaisiin, Klefström sanoo. Pääkaupunkiseudun kupeessa oleva rauhan tyyssija on suosittu kokous- ja juhlapaikka. Vuonna 2016 Sannäsin Kartano Oy:n liikevaihto oli suurempi kuin koskaan aiemmin.

DUET SOFTWARE

Duet Softwaren toimitusjohtaja Jari Korhonen on yllättynyt siitä, kuinka tarkoituksenmukaisia uusasiakastapaamisia Laatutapaamiset on järjestänyt heille.

Olemme todella tyytyväisiä nimenomaan tapaamisten laatuun, Korhonen sanoo. Tapaamiset on onnistuttu järjestämään potentiaalisille asiakkaille, joilla voisi olla tarvetta tietojärjestelmäongelmien räätälöityyn ratkaisemiseen MS Office -tuotteilla.

Espoolainen Duet Sofware Oy on tuottanut integroitavia, automatisoivia ja edullisia tietojärjestelmäratkaisuja suurille ja pienille suomalaisyrityksille jo vuodesta 1998.

Meidän osaamisemme myyminen ei ole yksinkertaista. Laatutapaamisten tekijät ovat kuitenkin perehtyneet toimintaamme niin hyvin, että asiakastapaamisia on syntynyt ja niihin on saatu paikalle myös oikea henkilö. Ja tapaamisen ajankohtakin on vielä sovittu valmiiksi!

Lisäksi tämä on meille riskitöntä, sillä tapaamisilla on laatutakuu, Korhonen muistuttaa.

SEOS DESIGN

Tuote- ja palvelumuotoilua tekevä Seos Design Oy on avannut useita ovia Laatutapaamisten avulla.

Monet ovat ihmetelleet, miten olemme saaneet johtajien kalentereista aikaa lyhyellä varoitusajalla, espoolaisen Seos Designin toimitusjohtaja Pekka Kumpula sanoo.

Täytyy kiitellä Laatutapaamisten tekijöitä siitä, että he ovat järjestäneet tapaamiset maltilla loppuun saakka sekä artikuloineet asiat selkeästi asiakkaille. Yrityksen osaamisalue on erittäin laaja. Se ulottuu käyttäjien ymmärtämisestä tuotteiden ja palveluiden muotoiluun sekä niiden tuotteistamiseen ja kaupallistamiseen. Projektien keskiössä on asiakas- ja käyttäjäkokemuksen kehittämiseen liittyviä toimia sisältäen tiedonhankintaa, analysointia ja ratkaisuehdotusten tuottamista.

Seos Design vastasi Suomen arvostetuimman muotoilukilpailun voittaneen Merivaara Oy:n Q-Flow -valaisimen teollisesta muotoilusta. Fennia Prize Grand Prix myönnettiin 19. tammikuuta, jolloin alkoi myös Laatutapaamisten työ.

Uusien asiakkaiden kontaktointiin liikenevä aika jää meillä usein harmittavan pieneksi. Onneksi Laatutapaamiset on osoittanut olevansa hyvä jäänsärkijä asiakkaiden suuntaan.

STANDI PEOPLE

Vuodesta 1987 toiminut kohtaamisympäristöjen asiantuntija Standi People Oy on kasvattanut myyntiään Laatutapaamiset.fi:n avulla.

Vantaalla pääkonttoriaan pitävä yritys tuottaa palveluita myynninedistämiseen, muun muassa mieleenpainuvia messuosastoja, näyttelytiloja, toimitiloja sekä kuvatuotanto- ja AV-palveluita.

Olemme saaneet aiempaa enemmän asiakastapaamisia sekä uusia asiakassuhteita Laatutapaamiset.fi:n avulla, Standi Peoplen toimitusjohtaja Kari Tillanen kertoo: Keväällä alkanut yhteistyö on tuonut lukuisia asiakastapaamisia nimenomaan Standi Peoplea kiinnostavien yritysten kanssa.

Niin sanottu kylmäsoittaminen on aikaa ja kärsivällisyyttä vaativaa työtä. Laatutapaamiset.fi on perehtynyt yritykseemme hyvin. Sen työntekijät osaavat kertoa, mitä arvoa voimme tuottaa asiakkaille ja käydä keskustelua asiakkaan tarpeista.

Kun asiantuntijaorganisaatio auttaa uusasiakashankinnassa, toimistolla jää enemmän aikaa asiakkaan palvelemiseen.

Digitalisaatio ja yleinen taloustilanne ovat tuoneet paineita kustannustehokkuuden lisäämiseen tällä alalla.

LIITY MUKAAN MENESTYSTARINAAN

Meille jokaisen yrityksen myynnin toimivuus ja kasvu on tärkein motiivi palveluidemme tuottamisessa.

Liity mukaan ja luomme juuri Teille sopivan menestystarinan. Voit ottaa yhteyttä soittamalla, lähettämällä sähköpostia tai täyttämällä yhteystiedot -sivulla olevan lomakkeen.

Olemme yhteydessä Teihin tuota pikaa.

Ota yhteyttä