Ajankohtaista

Buukkauksen ulkoistaminen: Mikä menee yleensä vikaan

Buukkauksen ulkoistaminen yhteistyökumppanille on jännittävä asia, joka kohtaa vastarintaa omassa organisaatioissa monestakin eri syystä. 

”Miten ne voi osata meidän toimialan erityispiirteitä”, ”eivät varmasti onnistu”, ”laatu on varmasti kuraa”, ”rahan haaskausta ja kallista”.
Tälläisiä pelkoja esiintyy yleisesti.
Miten vältät sudenkuopat? Miten yhteistyö onnistuu tai epäonnistuu, on monen asian summa.

  1. Johdon pitää olla sitoutunut asiaan. (Tähän auttaa, että on laskenut kustannukset, jotka syntyvät, kun omat ammattilaiset tekevät tai yrittävät tehdä omat uusasiakasbuukkaukset (katso otsakkeen alta laskelma, mitä buukkaus maksaa)
  2. Tapaamisen aika ja paikka on sovittu epätäsmällisesti, alustavasti ja lopullista vahvistusta odottaen (katso lisää kohdasta laatukriteerit)
  3. Kohderyhmä on väärä tai puutteellinen (kaikki palvelun tuottajat eivät tarjoa kohdennettuja asiakaslistoja). Tällöin tapaaminen on väärän toimialan yrityksessä tai liian pienessä yrityksessä ja tapaaminen ei johda mihinkään. Asiakastieto tarjoaa hyvät ajan mukaiset kohderyhmäpalvelut.
  4. Tapaaminen tehdään väärälle henkilölle. Ei olla sovittu tarkasti kenelle sovitaan tapaamiset. Tämä johtuu monesti kokemattomuudesta ja innostuksesta, ja silloin palvelun tuottajalla on velvollisuus ohjata oikeaan suuntaan.
  5. Reunaehdot ovat liian väljät tapaamisen sopimiselle tai niitä ei ole ollenkaan. Pitää käydä läpi ehdot siitä, milloin voidaan sopia tapaaminen ja milloin sitä ei kannata sopia koska ei ole mahdollisuutta tehdä kauppaa. 

Tässä muutamia asioita, jotka kannattaa katsoa kuntoon kun valitsee yhteistyökumppania. Muista, että halvin eurosumma ei ole paras vaihtoehto. Kumppanuus pitää olla molemmille puolille kannattavaa toimintaa. On väliä, kuka soittaa sinun asiakastapaamisesi sinun nimissä. Mikä profiili, mikä tausta, mikä kokemus ja ikärakenne. Kannattaa suosia kokeneita toimialaosaajia, joilla on elämänkokemusta ja taustaa, johon tukeutua sekä kokemusta työelämästä ja toimialalta.

Tutustu kampanjatarjouksiimme uusille asiakkaillemme: 
50 tapaamista à 150 euroa + 10 kaupanpäälle veloituksetta.
Tilaa heti!

Written by

The author didnt add any Information to his profile yet

Kirjoita